Veel gestelde vragen
We kunnen ons voorstellen dat je niet elke week een feest organiseert en dus veel vragen hebt. Hieronder hebben we de antwoorden op de meest voorkomende vragen op een rijtje gezet:
Om het voor ons leuk en voor jou betaalbaar te houden verzorgen wij feesten op maximaal een uur rijden vanaf Houten (Utrecht). In speciale gevallen maken we hierop soms een uitzondering.
Tot 30 minuten rijden rekenen we (behalve reiskosten) geen extra kosten. Bij afstanden langer dan een half uur rijden rekenen we een kleine bijdrage in personeelskosten.
In alle jaren dat we feesten verzorgen merken we het iedere keer weer; na 4 uur zijn mensen voldaan en gaan naar huis. Als je feest langer duurt zul je zien dat je feest 'doodbloedt'. Echt waar.
Omdat 95% van onze feesten binnen woongebieden plaatsvinden houden de meeste mensen hun feest van 20.00 tot 00.00 uur. Dat is ook ons dringend advies om geen klachten en bijbehorende witte auto's met een blauwe lamp op het dak voor de deur te krijgen.
En ook hier geldt; de meeste mensen zijn geprogrammeerd om rond 00.00 uur naar huis te gaan. Dus voorkom dat je feest als een nachtkaars uitdooft!
Onze ervaring de afgelopen tien jaar liegt er niet om, langer doorgaan na 00.00 uur voegt echt niks toe aan jouw feest. En.... De gasten hoeven echt niet gelijk weg, ga gewoon lekker na-borrelen met je beste vrienden terwijl wij opruimen!
Wij zijn na jouw feest nog wel even bezig met opruimen en moeten daarna terugrijden en uitladen. Prima als je eens in de zoveel jaar een groot feest geeft, maar niet als je dit 80x per jaar doet...
Wil je het toch? Dan is losse inhuur of afbouw de volgende dag misschien een goede oplossing voor je!
Voor een volledig thuisfeest (dus met dj, dansvloer, drank, bar, hapjes etc) zijn we ongeveer 3 uur vtv aanwezig. Dit is ruim op tijd, zodat alles helemaal kant en klaar staat als de gasten komen.
Voor een kleiner feest hebben we uiteraard minder tijd nodig.
In de meeste gevallen wil je het bankstel en salontafel uit de kamer hebben. Vaak plaatsen onze klanten die in een garage, bij buren, in een (eigen) partytent of zelfs in een huur-bestelwagen. Dat laatste kost een dagje huur, maar is wel heel erg handig....
Alles kan. Maar onze dj's gaan het liefste met onze volledige thuis-feest service mee.
Daarom hanteren we andere (hogere) prijzen voor alleen een dj met licht en geluid. Deze prijzen zijn toch nog steeds concurrerend met andere aanbieders.
Ook hier; Alles kan.
Maar..... Hoe zou je het vinden als zoon/neef/kennis de hele avond stevige house gaat draaien?
Een hobby dj op de zolderkamer is wel iets anders dan jarenlange ervaring met live publiek. Voelt zoon/neef/kennis het publiek wel aan? En is hij bekend met muziek uit jouw tijd?
Meestal niet. Neem daarom geen risico en boek één van onze dj's erbij.
We houden al bijna 12 jaar het drankverbruik op onze feesten bij. Een gemiddelde van alles soorten, vermeerderd met 20% nemen we mee naar jouw feest. Verwacht je bv extreem veel bierdrinkers ipv wijn? Laat ons dat dan vooraf weten zodat we hier rekening mee kunnen houden.
Nee. In de 12 jaar dat we dit doen is dit nog geen 5x voorgekomen. En dat waren echt extremen.
Ons drankarrangement is op basis van afkoop en onbeperkt drinken. Dat wil zeggen dat je vooraf precies weet waar je aan toe bent. Alle drank die over is nemen we weer mee terug, net als de lege flessen.
Uiteraard.... Bij ons drankarrangement is ook de tijd voor de inkoop, de opslag, koeling, het glaswerk, de afwas en het transport gerekend, en de fysiotherapeut die we nodig hebben na het sjouwen, en daarnaast natuurlijk een kleine marge omdat wij ook moeten eten.
Ook hier leert de ervaring dat dat niet werkt. In alle gevallen waar we dit hebben toegestaan hadden we te kort, of te maken met zeer goedkope merkloze drank. Jouw gasten kijken ons erop aan als dit gebeurt. Daarom leveren we geen personeel wanneer wij niet de drank leveren.
Wil je de drank toch zelf verzorgen? Dan kun je (buiten het zomerseizoen) gebruik maken van onze zelfbedieningpakketten. (Bv met de verlichte bloempotten)
Het is wel toegestaan dat jullie zelf sterke drank leveren die wij de gasten inschenken. Wij zijn echter geen cocktailbar, dus maximaal 2 soorten drank voor eenvoudige mixjes. (Denk aan rum-cola, Gin-tonic etc) Wij weten dit wel graag van te voren zodat we bv tonic of extra cola kunnen meenemen.
Vrijwel altijd ruimen we alle spullen aansluitend aan het feest op, en nemen alles weer mee. Dit duurt meestal zo'n 1,5 uur. Wil je dat we de volgende dag alles opruimen? Dat kan ook mits jouw feest binnen een straal van 30-40 km rond Houten plaatsvindt. We komen dan (tegen meerprijs) de volgende dag alles opruimen.
De meeste mensen vertrekken (geheel voldaan) nadat de dj de laatste plaat heeft afgekondigd. Soms blijft 'de harde kern' hangen terwijl wij opruimen. Neem gewoon nog een lekker wijntje van ons en ga gezellig nog ergens na-borrellen. We trekken echt niet gelijk de tafels bij de gasten weg. We vragen wel of je dan gebruik wil maken van jullie eigen glazen of onze kunstof glazen.
Onze spullen vervoeren we in zware kratten, kisten en rolcontainers. In de meeste gevallen een forse bestelbus vol. Het is ondoenlijk om alles 'los' de trap op te tillen. Hulp vanaf jullie kant is aardig aangeboden, maar maken we geen gebruik van ivm eventuele schades e.d.
Enkele tredes kunnen we in sommige gevallen overbruggen met rijplaten, dit moeten we echter wel vtv weten!!!
In sommige gevallen zijn we bereid om wel een lift te trotseren. Dit kost echter enorm veel tijd, en kan alleen als we met voldoende medewerkers zijn. (1 beneden, 1 boven en 1 in de lift)
We rekenen daar dan ook per medewerker 1 uur extra bij de opbouw en 1 uur extra bij de afbouw voor.
Uiteraard moet de lift wel geschikt zijn qua afmetingen en gewicht.
Onze spullen staan op verrijdbare kratten en in rolcontainers. Een gevulde rolcontainer weegt al snel meer dan 100 kg, onze dansvloer-kar zelfs bijna 200 kg.... De wielen van de karren/containers zakken gelijk weg in grind, niet te doen dus.
Ook grind op honingraat-matten en andere onverharde ondergrond of staptegels zijn niet geschikt voor karren.
Korte afstanden kunnen we mogelijk overbruggen met rijplaten, dit MOETEN we echter vtv weten!!
Ja!
Alle genoemde prijzen op de website en de offerte zijn inclusief btw. Omdat wij voornamelijk voor particulieren werken zijn onze prijzen hier wel op aangepast om eea aantrekkelijk te houden.
Heb je een bedrijf? Dan berekenen we wel btw over het totaalbedrag. (Bedrijven kunnen de btw tenslotte terugvragen, en zo krijg jij als consument een leuke korting)
In de bevestiging die we sturen staan onze rekening gegevens. Twee weken vtv dient het grootste deel van het bedrag op onze rekening te staan. Het restant betaal je dan ter plaatse bij de opbouw. Op die manier kunnen we eventuele extra's of minderingen gemakkelijk verrekenen. (denk aan extra tafels, heaters, tent etc)
De betaling moet sowieso volledig binnen zijn op het moment dat de eerste plaat gestart word.
Nee.